FANDOM

Krajami hyboryjskimi nazywa się lądy, które były domem dla różnych gatunków ludzi i stworzeń w czasie ery hyboryjskiej. Potocznie jest to nazwa krajów znajdujących się na kontynecie turiańskim.

Historia powstaniaEdytuj

Jakieś 20 tys. lat p.n.e miejsce miał kataklizm, który zniszczył doszczętnie poprzednio znany świat, zabijając przy tym całe narody żyjące wówczas. Kataklizm udało się przetrwać:

Stare cywilizacje, dzięki swej ekspansji i kolonizacji mogły chociaż szczątkowo przeżyć, chociaż sam kataklizm cofnął wszystkich żyjących do epoki kamienia, zaś ludzie znowu stali się barbarzyńcami i po raz kolejny musieli stawać na nogi.

Pierwsze lata po katakliźmieEdytuj

Lemuryjczycy uciekli na wschód kontynentu turiańskiego, gdzie stali się niewolnikami jednych ze starożytnych ludów. Atlantydzi z kolei, utworzyli królestwo kontynentalne w którym zaczęły pojawiać się również miriady zwierząt i ludów dzikich. Piktowie osiadli w swoich koloniach wśród wzgórz Waluzji.

Obydwa wolne ludy zaczęły obrabiać kamień, ze względu na brak dostępu do rud metalu. Atlantydzi jako bardziej zaawansowani artystycznie i lepiej radzący sobie w przysposabianiu sztuki potrzebnej im do przeżycia, stali się mistrzami w obróbce kamienia, jednak Piktowie jako liczniejsi i bardziej bitni po wielu krwawych wojnach sprowadzili Atlantydów do poziomu dzikusów z którego udało im się ledwie podnieść przed kataklizmem, a sami Piktowie zatrzymali się w rozwoju.

Odbiło się to pięć wieków później i Piktowie stali się kolejnym szczepem dzikusów, którzy dalej toczyli wojny z Atlantydami, którzy jako rozproszone niezależne klany nie mogli zyskać przewagi nad zjednoczonymi i wciąć licznymi Piktami. W tym samym czasie na południowym wschodzie zamieszkiwały resztki niewaluzyjskiego narodu Zhemri, zaś wszędzie na świecie żyły klany małpoludów, które nie wiedziały nawet, że dzieją się wiekopomne rzeczy.

Powstanie nowego naroduEdytuj

Kraje hyboryjskieEdytuj

Tabela państw, ich sąsiadów i podobieństw

Nazwa kraju Sąsiedzi Podobieństwa
Acheron
Afghulistan
Akwilonia Od północy Cymeria i Królestwa Kresowe, od wschodu Nemedia i Ophir, od południa Zingara, od zachodu Pustkowie Piktów. Akwilonia może być porównana do średniowiecznej Francji ze sporymi elementami Cesarstwa Rzymskiego, a także niektórymi elem. angielskimi.
Alkmennon
Amazonia
Argos
Asgard
Brytunia
Cymeria
Conajohara (Akwilonia)
Koryntia
Darfar
Gunderlandia (Akwilonia)
Hyperborea
Hyrkania
Iranistan
Kambuja
Keshan
Khauran
Khitai
Khoraja
Kosala
Kozaki
Koth
Królestwa kresowe
Kusan
Kush
Marchie bossońskie (Akwilonia)
Meru
Nemedia
Ophir
Pelishtim (plemie)
Pustkowie Piktów
Poitain (Akwilonia)
Punt
Shem
Stygia
Turan
Uttara Kuru
Vanaheim
Vendhya
Wadai (plemie)
Wazuli (plemie)
Wyspy Baracha
Zamora
Zembabwei
Zingara
Zuagir (plemie)

Inne miejsca geograficzne

Map

Kraje hyboryjskie w trakcie panowania Conana

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki