FANDOM

Mumia wielkiego wojownika pojawia się w opowieści "Spotkanie w krypcie", gdzie atakuje Conana i jest przez niego pokonana.

PochodzenieEdytuj

Prawdopoddobnie owym wojownikiem był Hull Atlantyda, bądź inny potężny wojownik z czasów sprzed ery hyboryjskiej. Sugeruje to miecz na jego kolanach, który wyglądał jakby jego brzeszczot był jednym z pierwszych żelaznych ostrzy stworzonych ręką ludzką, a jak wiemy, Atlantydzi byli jednymi z tych ras, które opanowały te sztukę. Poza tym ważne jest to, że miecz jest ciężki i całkiem spory (prawie metrowy), co sugeruje nie do końca wyćwiczone ruchy kowali, jednak umieszczenie go w grobowcu, których przecież nie budowano dla byle kogo, mówi nam, że nie była to byle jak stworzona broń, a dzieło sztuki z czasów w których została stworzona.

WyobrażeniaEdytuj

W filmie Conan Barbarzyńca pojawia się owa mumia, która wygląda inaczej niż została opisana w opowiadaniu
Thinginthecrypt hardhero

Figurka truposza

spisanym przez Carter'a i de Camp'a. W opowiadaniu jest to nagi olbrzym na tronie, podczas gdy w filmie ma on na głowie koronę i strzępy ubrań, które nie przetrwałyby tak długiego czasu. Podobnie jest w komiksach Conan the Barbarian, numery #92 i teoretycznie #31. Ostatecznie wersja ta została powszechnie przyjęta i stworzono nawet figurkę upamiętniającą pierwszego poważnego przeciwnika barbarzyńcy.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki